I
II
III
 
r  e  i  n  h  a  r  d     h  a  v  e  r  k  a  m  p

22.6 - 31.7.2000

NORGE 2000

utstillingens grunnide er å utforme galleriet slik at det i første øyeblikket ser ut som en nyåpnet vanlig butikk: vinduene skal dekkes til fra innsiden med en folie som bærer butikkens velkjente logo. det tilsvarer i format, skriftype og farge nøyaktig logoen til REMA 1000, innholdet derimot er forandret til NORGE 2000. hensikten er å tematisere den rollen store næringskjeder har i dagens samfunn? REMA 1000 – logoen har blitt til en immanent del av bybildet. dette bevisstgjøres gjennom det fenomenet at logoen gjenkjennes uten at ordet REMA dukker opp. den ensrettede virkningen på våre daglige behov og ”handlings”-muligheter problematiseres. fargene i logoen fremstår plutselig ikke lenger som tilfeldig valgt. installasjonen problematiserer også fokuseringen på årtusenskiftet ved å kontrastere den med et fremmed innhold.

> MER
I
II
III
I
II
III

Til Galleri By The Ways startside